POM-bioin

Κολλαγόνο και διατροφή

Το κολλαγόνο είναι το βασικό συστατικό του δέρματός μας (περίπου το 70% του συνδετικού ιστού) και είναι απαραίτητο για τη διατήρηση τους υγείας του. Με την πάροδο του χρόνου το σώμα παράγει όλο και λιγότερο κολλαγόνο με αποτέλεσμα το δέρμα να γίνεται πιο λεπτό, να χάνει τη σφριγηλότητα του και να εμφανίζει ρυτίδες. Ο ήλιος, η ατμοσφαιρική ρύπανση, ο καπνός είναι μόνο μερικοί από τους παράγοντες που ευθύνονται για την σταδιακή μείωσή του.

Ο ανθρώπινος οργανισμός παράγει συνεχώς κολλαγόνο  για να «αναπληρώσει» αυτό που έχει καταστραφεί, εντούτοις στην ηλικία των 35 ετών, η παραγωγή του αρχίζει και μειώνεται. Ειδικά αμινοξέα στη δομή του δέρματος –όπως η γλυκίνη, η προλίνη, η αλανίνη- μειώνονται με την ηλικία, τη διατροφή, τον τρόπο ζωής. Η κατάλληλη διατροφή αλλά και ο υγιεινός τρόπος ζωής συμβάλλουν σημαντικά στην παραγωγή του κολλαγόνου και άρα στην διατήρηση της ελαστικότητας του δέρματος και στην επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης.

Η κατάλληλη διατροφή έγκειται στη λήψη ποικίλων τροφών που θα περιέχουν τα παρακάτω θρεπτικά συστατικά:

Προλίνη
Η προλίνη περιέχεται στο κολλαγόνο, βοηθάει στην επούλωση των τραυματισμών και των πληγών αλλά και στην πρόληψη της τριχόπτωσης. Αν και παράγεται στο σώμα μας από άλλα αμινοξέα, μπορούμε να το πάρουμε κατευθείαν από τροφές ζωικής προέλευσης όπως το κρέας, το ασπράδι αυγού και το φύτρο σταριού.


Γλυκίνη
Η Γλυκίνη είναι επίσης αμινοξύ το οποίο κατασκευάζεται στον οργανισμό μας από το απαραίτητο αμινοξύ Λυσίνη. Η Λυσίνη βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα όσπρια και στα φιστίκια αλλά και στο κρέας, στα ψάρια και στα γαλακτοκομικά.

 

Βιταμίνη C

Περιέχεται σε όλα τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ), στις πιπεριές, στο μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, την πατάτα, το ακτινίδιο και τις φράουλες και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ομαλή σύνθεση και την αναγέννηση του κολλαγόνου.

Τα σκούρα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση του κολλαγόνου. Σε προϊόντα τοπικής χρήσης (κρέμες) η βιταμίνη C έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες οι οποίες σταθεροποιούν τα ένζυμα που διασπούν το κολλαγόνο. Επίσης, προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες που ευθύνονται για την αποδυνάμωση του κολλαγόνου.

Πρωτεΐνες

Πλούσιες πηγές πρωτεϊνών είναι το ψάρι, το άπαχο κρέας, τα πουλερικά, τα τυριά μειωμένων λιπαρών, τα ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά και τα αυγά. Οι ζωικές πρωτεΐνες περιέχουν μεγάλο αριθμό, αλλά και τη σωστή αναλογία απαραίτητων αμινοξέων που απαιτούνται από τον ανθρώπινο οργανισμό, παρέχοντας έτσι τις “δομικές μονάδες” για το σχηματισμό όλων των τύπων κολλαγόνου που υπάρχουν στον ανθρώπινο οργανισμό.

 

Φρούτα και Λαχανικά με κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα

Θεωρούνται βασικοί “σύμμαχοι” της επιδερμίδας λόγω των πολυφαινολών που περιέχουν (χρωστικές ουσίες με αντιοξειδωτικό χαρακτήρα) που προστατεύουν τον οργανισμό από τη φυσική φθορά του χρόνου ενώ παράλληλα ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου.  Ντομάτες, πιπεριές, παντζάρια περιέχουν λυκοπένιο,. Το λυκοπένιο ως ισχυρό αντιοξειδωτικό δρα σαν φυσική προστασία από τις υπεριώδεις ακτίνες, αυξάνοντας τα επίπεδα κολλαγόνου και προστατεύοντας έτσι το δέρμα από τη φωτογήρανση.


Ω-3 λιπαρά οξέα

Τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνεται πως συμβάλλουν στην παραγωγή κολλαγόνου, ενώ παράλληλα ενισχύουν τις μεμβράνες των κυττάρων, αποτρέποντας έτσι και την αποδόμησή του. Η συχνή κατανάλωση λιπαρών ψαριών όπως ο σολομός, το σκουμπρί και οι σαρδέλες, ξηρών καρπών, καθώς και εμπλουτισμένων τροφίμων με ω3, όπως για παράδειγμα οι μαλακές μαργαρίνες ενισχύουν την εμφάνιση υγιών κυττάρων τα οποία είναι σε θέση να υποστηρίξουν τη δομή του δέρματος και να χαρίσουν σφριγηλή όψη σε αυτό.

Το υδρολυμένο κολλαγόνο σε υγρή, πόσιμη μορφή που κυκλοφορεί στην αγορά, περιέχει τα περισσότερα βασικά αμινοξέα και συγκεκριμένες κλινικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι επιφέρει σημαντική βελτίωση τους όψης και τους υφής του δέρματος με την καθημερινή του λήψη. Δικαιολογημένα λοιπόν μπορεί να αποδοθεί ο χαρακτηρισμός ότι το υδρολυμένο υγρό πόσιμο κολλαγόνο πίνεται στο ποτήρι!

Post a Comment

Your email is kept private. Required fields are marked *